fredag 23. september 2011

Tja, jeg kan jo egentlig utsette det til i mårra...

Slik ser kalenderen min ut denne uka. Det som står der er kun sesongpremierene på seriene jeg pleier å følge med på. Dvs de som starter opp denne uka. Derfor har jeg hatt masse tid til andre ting! Jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg benytta alle disse fridagene som jeg nå begynner å få mer enn nok av (i dobbelt betydning) til noe virkelig spennende/nyttig/lærerikt. Dessverre er det et altfor kjent ordtak som sier at lediggang er roten til alt ondt. I dette tilfelle ryggen min som begynner å bli rimelig grinete på at jeg kun sitter og ser på serier og leser blogger store deler av dagen.

Når du tenker over det så er det ikke bare bare å fylle en hel dag nesten utelukkende med ting du har lyst til å gjøre. For hva skal du velge? Hva gjør du først? Hvor lenge skal du gjøre akkurat det? Og hva så når du plutselig sitter der med flere uker med slike dager? Jeg blir rådvill og tiltakslløs av slike dager når de kommer som perler på en snor. Enkelte "fornuftige" ting har jeg da gjort. Blant annet lakket jeg neglene i den fantastiske fargen Celebrating fra MakeUp Store. DET hadde jeg kjempelyst til å gjøre! Jeg har også startet et strikkeprosjekt som alt er halvferdig. Og jeg er husmor og setter (stort sett) god, hjemmelaget mat på bordet hver ettermiddag. Men hoveddelen av dagene har likevel forsvunnet i aktiviteter jeg knapt klarer å gjøre rede for.

Jeg skal derfor forsøke å ta tak i denne udugeligheten og lave tiltaksmoralen. Jeg skal tvinge meg selv til å bruke god tid hver dag, i den aller siste uka mi som hjemmeværende husmor, til å gjøre ting jeg vet med meg selv at jeg kommer til å stortrives med bare jeg først kommer i gang. Hver dag skal jeg konsentrere meg om én hovedaktivitet, og den skal jeg pusle med i flere timer. Resultatene skal jeg forsøke å rapportere her. Men først er det helg og dobbelbursdag, hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du rapportere dine hypoteser.