tirsdag 8. mars 2011

Coffeere-musikk I

Dette semesteret er det siste jeg tilbringer på Gløshaugen (NTNU), og det eneste jeg bruker dagene til er masteroppgava mi (hvis du ser bort i fra italiensk, men det er tross alt kun for kosens skyld). Det blir fort gjort lange dager på kontoret, Coffeere. Da kan litt musikk på øret gjøre sitt for å holde arbeidsmoralen oppe og stenge skravlete medstudenter ute.

Tidlig i studiene fant jeg ut at musikk ofte hjelper meg med konsentrasjonen når jeg leser, mens musikk når det arbeides på ulike oppgaver kan ha litt vekslende innvirkning. (Når oppgavene blir kompliserte MÅ det gjerne være stille, ellers går det i ball for meg.) Kort oppsummert kreves det instrumentalmusikk når det leses (eller til nød musikk på et annet språk enn det som leses), og litt mer humørbasert musikk til annet.

Denne ukas oppdagelse og store anbefaling er Bigbangs nye album, Epic Scrap Metal! Fin til simulering av varmevekslere og beregning av fysisk eksergi ;)

1 kommentar:

  1. Musikk hjelper ofte på konsentrasjonen :)
    SV: vurderte å låne bildet, men så blogget jeg fra mobilen og da blir ting litt mer tiltak.

    SvarSlett

Her kan du rapportere dine hypoteser.