mandag 3. oktober 2011

Orienteringsonsdag, Trehustorsdag og Friskusfredag

Hele oppdateringsprosjektet mitt falt litt i fisk forrige uke idet vi plutselig hadde brukt opp rasjonen vår med rask båndbredde for måneden. 100 kB/s er litt stusselig når du skal prøve å få til noe kreativt på nettet. Derfor føler resten av uka i en rask oppsummering er.

Indian summer var plutselig over østlandet, så på onsdag måtte jeg ut! Jeg var på langtur i deilig, varmt vær på onsdag. Oppdagelsesferd i Horten som blant annet viste meg misteltein på de rareste steder, fantastiske naturfotomuligheter på Karljohansvern så snart jeg hadde stativet i byen og en undersjøisk lydkanon (som jeg riktignok ikke fikk hørt på siden jeg anså havtemperaturen for å være i underkant lav til å ville tre hodet under overflata). For første gang hadde vi en uhøytidelig bueskytterkonkurranse på blinken "vår" også. Selv om jeg røyk først så syns jeg det blir stadig mer moro å skyte!









På torsdag tilbrakte jeg også flere timer ute i det enda varmere været. Det var temperatur for kort kjole i slutten av september! I tillegg til mye sol, spasering og en sleiv med italiensk is begynte jeg å undersøke boligmarkeded i distriktet. Det dukket nemlig en boligannonseavis i posten og dermed var jeg i gang. Det meste av eneboliger i den kystnære delen av Vestfold ble saumfart. Det er moro å se hvilke muligheter vi har etter hvert, og at prisene her faktisk er overkommelige i de fleste tilfellene.

Fredag tilbrakte jeg formiddagen på treningssenter for første gang på over fem år. En gang for lenge siden trente jeg omtrent tre ganger i uka og syntes at benkpress var topp. Så kom studietida med overfullt treningssenter ved Gløs og liten vilje til å spandere på meg noe annet enn et medlemskap i NTNUI. Dermed var treningsinnsatsen min snart en saga blott. Men nå er jeg tilbake igjen! Med bindingstid på et år har jeg ikke samvittighet til annet enn å utnytte det. Fredag var det Body Balance (på NTNUI kjent som Smidig). For en nydelig følelse det er å bøye og tøye litt ordentlig igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Her kan du rapportere dine hypoteser.