fredag 25. februar 2011

Rødt skjørt-utfordringen I

Hele antrekket i en noe uskarp versjon.
soundtrack: Straight Lines - Dawn Landes

I dag da jeg våknet var det plussgrader og sol! En ypperlig dag for første trinn i utfordringen fra lillesøster. Jeg kjøpte nemlig et rødt vintage-skjørt i ull like før jul. Det sitter i midja og rekker meg til like under knærne - et nydelig skjørt! Problemet var bare at nevnte skjørt ble brukt på julaften, og i etterkant har det forblitt et juleskjørt for meg. Det har derfor ikke blitt brukt siden.

For et par uker siden kom lillesøster på besøk til Trondheim, og vi endte opp hos Stella Snella, butikken hvor jeg kjøpte skjørtet (og som dessverre stenger dørene for godt i slutten av måneden). Tilfeldighetene ville ha det til at på et stativ hang det som kan betegnes som miniskjørtutgaven av mitt eget røde ullskjørt! Og det satt som et skudd på lillesøster!

Tankene gikk naturlig nok til mitt stakkars, neglisjerte skjørt, og jeg gav henne i oppgave å style skjørtet sitt på tre ulike vis, slik at hun ble utfordret til å se mulighetene i plagget (og at det ikke endte som mitt eget).
Stine uten kamera, med  fabelaktig kamerafjernkontroll.

Etter å ha skrevet om den fantastiske helga vi hadde her i Trondheim, ble jeg derfor utfordret til å gjøre det samme med mitt eget skjørt. Challenge accepted!

Som dere ser er dagens skjørt sterkt inspirert av én av mine favorittfilmer - Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulain - spesielt i fargene. I tillegg er det litt stramme linjer brutt opp av mønster i ulljakka og strømpebuksa (som jeg ikke klarte å få med på noe bilde denne gangen). Neste bidrag kommer når dere (og jeg selv) minst venter det!

Dagens VM-oppdatering: Alle gutta gikk videre til hopp i normalbakke! La VM-helga starte!

1 kommentar:

  1. Desverre er lillesøster for travel og sliten om dagen til å ta fatt på sin utfordring, men det kommer det kommer!
    Heia hoppgutta og ikke minst jentene!

    SvarSlett

Her kan du rapportere dine hypoteser.